31 juli - 12 aug

12 augustus 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Dag als het mag, mag ik even nog wat zeggen...
Ik ben jullie niet vergeten hoor, alleen heel druk gehad. Heb namelijk van 4 tot 10 augustus aan een stuk gewerkt. Dus hier komt het:
31 juli: Geen verassing, gewerkt. S avonds ben ik naar Bram gegaan, waar Iris, Lena en Marli ook waren. Hier hebben we zijn roommates gek gemaakt door een mini Dutchparty te houden. Misschien ook wat biertjes gedronken :), misschien...
1 aug: Vandaag was de eerste keer dat ik in Coolpost werkte, dit is Afrika in Epcot. Afrika is in Epcot officieel geen land, sws is het een continent, maar heel raar. Het viel gelukkig wel mee en ben vandaag een jongen tegen gekomen die in zn Amerikaans Nederlands om de rekening vroeg. Je snapt natuurlijk dat ik hier raar van opkeek. Wat bleek die jongen ging vaker met zijn vader daar op vakantie met de boot. En ja was ook in Maastricht geweest, want van dat Amsterdam dat ligt toch naast Nederland wordt ik een beetje moe van. Of Holland dat ligt toch naast Nederland/ Amsterdam.
2 aug: Het was de bedoeling om naar een Disney waterpark te gaan, maar vanwege een fout bij Disney verliepen onze tijdelijke passen voordat we de gewone passen hadden om een park te bezoeken. Later kregen we een mailtje dat we ze ineens konden op halen. Helaas pindakaas te laat, dus was het plan om naar Magic Kingdom te gaan. Is ook niet doorgegaan en ben ik lekker met Iris gaan zwemmen en 's avonds met Lena en Iris naar het Outlet gegaan, niks uitgegeven :)! Op de terugweg naar huis heb ik Iris en Lena laten schrikken omdat ik te enthousiast reageerde op het zien van een gordeldier. En ohja over 3 dagen ben ik jarig, voelt raar genoeg nog niet zo.
3 aug: Nadat ik een was had gedaan, ben ik zo zelfstandig als ik ben in m'n eentje naar Magic Kingdom gegaan. Hier een fotoshoot gehad met Winnie the Pooh en Tigger. Sorry Marcella, Eeyore was er niet bij vandaag. Daarna met de ferry en monorail naar Epcot gegaan om daar samen met Iris een hapje te eten in Italië. Hier heb ik zoo lekker (maar duur) gegeten, risotto met garnalen en als toetje tiramisu. En ja ik heb lopen stauwen! Oh ik ben in Epcot ook nog samen met Iris en Baymax op de foto gegaan.
4 aug: het begin van mijn marathon werken, van 10 tot 18, viel gelukkig nog wel mee. Ben 's avonds met Samantha en Michael een hapje gaan eten in Disney Springs en natuurlijk ben ik gaan shoppen. Ik heb me echt geprobeerd in te houden maar nadat we de 5e winkel inliepen kon ik mezelf niet meer in de hand houden.
5 aug: Oh mocht je het ontgaan zijn dit is de dag waarop ik 21 ben geworden, ik kan het zelf ook niet geloven. Het is de 3e x dat ik legaal mag drinken. Het is 5 jaar, 5jaar? Ja 5 jaar geleden toen ik voor het eerst mocht drinken. Voel me oud...
Even op een rijtje wat 5 jaar geleden allemaal is gebeurd, mocht je niet realiseren hoe lang geleden dat is:

• In Londen vindt het huwelijk van William van Wales en Catherine Middleton plaats.
  • Osama Bin Laden wordt gekild.
  • Nederland was met ruim 28 graden het warmste land van Europa.
  • Het tweede deel van de film van Harry Potter en de Relieken van de Dood gaat in première.
  • The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 1, de vierde film uit een reeks films gebaseerd op de boeken uit de Twilightreeks.

Okee, waar was ik? Ohja jarig. Om precies 00:00 hier en 06:00 in NL gefacetimed met paps en mams, heel veel lieve (Facebook)berichten van familie en vrienden gekregen en... gewerkt. Ik zou om 22:30 klaar zijn, zoals je aan zou kunt zien, ik was pas om 23:00 klaar en om 23:30 thuis. Had 's morgens taart gehaald en drinken en ben 's avonds gezellig met vrienden aan het zwembad taart gaan eten. Ik heb vandaag ook iets grappigs, maar ohzo pijnlijks meegemaakt. Ik was dus een bakje popcorn aan het vullen in zo'n popcornmachine, terwijl boven mijn armen de ketel lekker aan het pruttelen was. Begint die popcorn met poppen, valt er één popcorn in mijn shirt, die ingestopt zit in mijn broek. Had het in eerste instantie niet door en pas een paar tellen later voelde ik het branden. Ik mijn shirt uit mijn broek trekken zodat hij naar beneden kon vallen, valt ie door mijn broek naar beneden. Ik was er een paar mooie dancemoves mee aan het maken. Uiteindelijk was de schade twee brandblaren op mijn buik. Jep....
6 aug: Ik ben erachter gekomen dat als je 21 bent dat je verstandskiezen dan te voorschijn komen. Althans bij mij... wordt vervolgd. Na het werk ben ik voor het eerst op stap gegaan en mocht ik legaal drinken. Dat ging als volgt voor het huizencomplex stopt de "partybus", hier moet je 10 dollar betalen dat is je busreis en entree van de club. Is er onderweg een of andere stomme Duitse troelala een joint aan het roken. Ik weet niet hoe snel die bus stil stond MIDDEN OP DE SNELWEG. Uiteindelijk bij die club aangekomen, bleek dus dat Cheat Codes (muziekgroep, zie youtube link) (https://www.youtube.com/watch?v=W-W6_o13F3U) daar aan het draaien is. Prima vermaakt!
7 aug tot en met 10 aug is er niet veel gebeurd. Alleen maar gewerkt en beetje gezellig gehad met de roommates. Van een ochtendduik maken kwam er ook niet veel van, want het regende veel.
11 aug: Ik ben 's morgens naar de kroning van de nieuwe Disney prinses gegaan, Elena of Avalor in Magic Kingdom. Me kapot gezweet en natuurlijk verbrand. Hier heb ik nog wat rondgelopen samen met Michael en daarna gaan shoppen in een Disney winkel en boodschappen gedaan bij Walmart. Mijn plan was om vroeg naar bed te gaan, maar dat faalde toen een roommate voorstelde om een potje UNO te doen. Deze duurde tot 02:00 's nachts...
12 aug: Heerlijk rustig gewerkt en was vandaag eindelijk een keer vroeg thuis. Weet je wat je dan doet... de was! Oh en mijn series bijkijken. Dus terwijl ik dit typ ben ik aan het wachten tot de was uit de droger kan.
Dan nog even wat ik niet kan plaatsen in dagen.
Ik merk dat ik veel cola drink, ik weet dat is niet goed, maar water wordt hier snel lauw of is al op en ik zweet al die calorieën er zo weer uit. Ik ben daarnaast al een paar Nederlandse gezinnen tegengekomen in het park en eentje in de Walmart. Mensen zijn hier over het algemeen wel beleefd en zeggen dankjewel en alsjeblieft. Sommige Spanjolen kunnen alleen wijzen en hmmmm zeggen en zeuren. Over bijvoorbeeld dat de churros te dun zijn, ze zijn allemaal even groot, dik, dun.. Daarnaast heb ik al een aantal kinderen en dus ouders mogen blij maken met een magical moment. Een jongetje (3jr denk ik) was boos dat zijn vader tussen de vissen mocht zwemmen bij Nemo. ZOU IK OOK ZIJN! Hij kreeg een sushi van "Mickey" en een uur later kwam zijn moeder terug om ons nog eens te bedanken en te vertellen dat zijn humeur was omgeslagen. Hij speelde zelfs kiekeboe, zooooooo schattig.

Doei ouwe koei, zeg ik nu ik weer vertrek!

Tot de volgende! :)

XXXX

1. Toos:
    13 augustus 2016
    Hoi meid
    Wat een leuk verhaal wederom, fijn dat je ondanks het vele werken, jezelf ook (prima) vermaakt.
    Ik lees niks over je knie, dus neem aan(lees:hoop) dat het beter gaat met het knietje?
    Ben benieuwd naar het verhaal van de verstandskiezen, maar als ik lees hoe zelfstandig je bent in het verre Amerika, dan denk ik dat je voor 5 augustus al heeel veel verstand had.
    Werk ze en heel veel plezier.
    Kus kus