20 - 30 juli

30 juli 2016

Hi allemaal,
Het is weer even een tijdje geleden dat ik een reisverhaal he b geschreven.
Dit komt omdat ik hard aan het werk ben geweest.
Woensdag 20 juli begon mijn eerste officiële trainingsdag in Epcot Outdoor Vending/Foods. Het was best zwaar, het was heel veel in een keer, het was overweldigend. Daarnaast had ik ook veel last van mijn knie, van het vele op en neer lopen en zware karren duwen. De trainer Ben was wel aardig, maar hij bracht in een keer veel informatie. Heb wel een gezellige trainee, Eileen, ze komt uit Engeland en ben blij dat ik met haar training heb want we voelen ons alle twee hopeloos verloren.
Trainingdag 2, 21 juli, was Andy onze trainer, hij was een beetje raar en het was weer veel informatie in een keer. We mochten wel een cornet, croissant en donut in een, proeven. Dit keer ook weer veel last van mijn knie en ben daarom 's avonds naar de Walmart gegaan om een knie brace te kopen.
Trainingsdag 3, 22 juli, hadden we Nicole als trainer, even een beschrijving klein licht getint meisje (26 jr), met piep stemmetje, scary as hell! Ze was aan de ene kant aardig en behulpzaam en aan de andere kant gewoon echt eng. Dit was mijn eerste dag met brace om en er werd gelijk iets van gezegd dat dit "Bad Show" was. Ik was heel blij toen ik klaar was.
Trainingsdag 4, 23 juli, als trainer hadden we Becca super lieve vrouw. Dankzij haar zagen Eileen en ik weer een beetje hoop in het werken in Outdoor Foods. We begonnen in de keuken en mochten een Churro en Pretzel proeven :). Ze liet ons veel doen en oefenen, wat ik persoonlijk veel fijner trainen vind dan in 1 keer allerlei informatie. Aan het eind van de dag moest ik langs een leider gaan, Jenny *duimpje omlaag*, zij legde me uit dat ik mijn brace niet mocht dragen, tenzij ik goed keuring had van Health Services. Nou dat moet dan maar. Daarnaast heb ik Eileen het woord trut geleerd, zodat als iemand een royal bitch is, we dat kunnen zeggen zonder dat iemand het snapt. Je mag dus drie keer raden over wie wij het hadden. Deze dag begon leuk, maar eindigde dus wat minder.
24 juli, eindelijk een dag vrij! Iris en ik zijn 's morgens gaan sporten, daarna moest Iris werken en wilde ik naar een park gaan, maar het begon met regenen en ben ik maar serie gaan kijken. 'S avonds zijn Koen, Paul, Renske en ik gaan eten bij Longhorn Steak Restaurant. Ik had baby back ribs besteld, het vlees viel zo van het bot, zo lekker! En natuurlijk maiskolf!! En naar afloop kregen we natuurlijk een doggiebag :). We zijn naar huis gelopen en omgekleed en lekker gaan zwemmen, Iris kwam ook nog langs toen ze klaar met werken. Pas om 2:00 naar bed gegaan dus kon pap en mam goedemorgen en welterusten tegelijkertijd wensen.
Trainingsdag 5, 25 juli, langs Health Services gegaan met mijn doktersbriefje, nu mag ik mijn brace om tot 8 augustus. Beter dan niks, maar nog weer van alles moeten regelen om hem langer te mogen gebruiken, hier later meer informatie over. Dit keer hadden we Johnny als trainer, hij is een typische New Yorker. Heb veel met hem gelachen en vertelde al gelijk aan wie hij zich kon ergeren. Hij legde alles wel heel fijn en rustig uit. Ik voel me sinds Becca elke dag wat meer zekerde over het werken. Wat wel fijn was is dat hij ons heeft thuis gebracht, dus we hoefden niet de bus te pakken en waren binnen 15 minuten thuis ipv 1 uur.
Trainingsdag 6, 26 juli, weer training van Nicole, vandaag vond ik het wel meevallen met hoe eng ze was. We begonnen in de keuken en mochten peacannuts maken en natuurlijk was er wat over en dat mochten we opeten :). Er was wat tijd over in de keuken, dus vroeg ik of we fruit and cheese dingetjes mochten afmaken en dat mocht. Toen we klaar waren kregen we van Charlie, de kok hij is heel aardig, een briefje met een bedankje erop en welke van the four keys we hadden uitgevoerd. Dit briefje mag je dan in een box gooien en dan kun je iets winnen, volgens mij. Maar ik vond het al helemaal tof dat we op zo een manier een bedankje kregen.
Woensdag 27 juli, we moesten om 5 uur op om social security nummer iets te krijgen, 4 uur later waren we klaar en moest ik om 15:30 gaan werken met trainer Ben. Vandaag was naast Eileen ook Micheal een trainee, we hebben met z'n 3e veel gelachen en lol gemaakt. Natuurlijk wel op serieuze momenten veel geleerd. Na het werk zijn we met z'n 3e een ijsje gaan eten in Magic Kingdom. Het was een hele leuke en gezellige dag.
Assessmentday, 28 juli, diegene die ons assessment deed was Nicole, ze was vandaag heel aardig en hielp ons steeds als we iets niet helemaal wisten. We begonnen met een schriftelijk test, dit was om te kijken hoe veel je uiteindelijk hebt onthouden. Had maar 6 fouten van de 50 dus had het best goed gedaan, maar het ging niet om een cijfer, maar dat je uitleg kon krijgen met wat je niet zo goed wist. Daarna zijn we het park ingegaan en bij elk kraampje langs geweest, hier moesten we opnoemen wat ze verkochten en wat een mealplan of snackplan was. Ook moesten we een biervat vervangen, voor mij peulenschilletje, voor de ander niet zo. Hierna hadden we gesprek met een leider, gelukkig hadden we Kevin, hij was heel aardig en stelde ons op ons gemakt en vroeg ons gewoon wat vragen en als we iets niet helemaal wisten dan legde hij het nog eens uit. Toen we dat ten einde was hadden we onze Ears ge-earned :). Eigenlijk moest ik daarna gelijk werken, maar mocht gelukkig naar huis. Om te vieren dat ik mijn oren had zijn we 's avonds gaan zwemmen.
Gisteren, 29 juli, had ik mijn eerste officiële werkdag uit training, ik scheet 7 kleuren stront was echt zenuwappig. Ik moest Turkey openen, dus begon met drankjes in een kar te zetten daarna naar de kar gelopen, wonder boven wonder vond ik die in een keer, en ben ik deze klaar gaan maken. Toen ik klaar was kwam het moeilijke de radio! Ik moest dus odv1 to turkey zeggen en dan wachten tot zij odv1 by zeggen en dan zeggen dat je open bent, maar die radio is zo moeilijk te verstaan. Daarna de keuken voor pretzels en turkeylegs te bestellen, dood eng. Gelukkig lukte het allemaal en om 14:00 had ik break van een uur en ben daarna naar IC2 gegaan en iedereen stond in lightninglocation, dit is als er boven je bliksem is, dus mijn pauze duurde lekker iets langer. Hier heb ik tot 18:15 gestaan en moest daarna nog een kwartiertje bij Turkey staan en toen zat mijn eerste werkdag er alweer op. Heb wel af en toe nog dingen moeten vragen of als mensen mij iets vroegen naar andere Castmembers verwezen, maar vond dat ik het goed had gedaan.
En vandaag heb ik eigenlijk nog niks gedaan, behalve dit typen. Heb lekker uitgeslapen, omdat ik lekker vrij heb en ga straks naar Animal Kingdom :). Ik ga nu lekker wat eten, dus tot de volgende keer.

Xxxx

1. Toos:
    30 juli 2016
    Hoi meis

Wat vervelend dat je knie zo opspeelt, hopelijk helpt de brace en probeer naast het werken ook op tijd rust te nemen met dat knietje.
    Ik vind het knap dat je steeds van het negatieve omdraait naar het positieve en ervoor gaat!! Petje af, want ik weet dat pijn aan je knie , je ook kan ontmoedigen.
    Weer een duidelijk en leuk verhaal, succes met werken en vergeet niet te genieten!!!
    Go for it , girl.
    Liefs , tante Toos xx