28 sept - 13 okt

13 oktober 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hi y'all!

Nou het is weer een orkaan en nieuwe rol geleden, maar ga eerst vanaf het begin beginnen.

Woensdag 28 sept pap en mam landen vandaag van New Orleans in Orlando! Maar gelukkig had ik nog tijd om samen met Jordyn te gaan ontbijten en naar de pedicure te gaan vanuit daar naar het vliegveld gegaan om pap en mam te gaan ophalen. Er was een hoop gedoe met de auto dus hebben we voor een dag een andere auto gekregen en naar het hotel gereden om ons om te kleden en naar Disney Springs te gaan. Hier hebben we gezellig bij een Italiaans restaurant gegeten.
29 sept de planning is iet wat veranderd door het gedoe met de auto, maar dat maakt niet uit alles schuift gewoon een dagje op. We zijn met onze Mustang naar de Florida Mall en Vineland Outlet gereden om lekker een dagje te shoppen. 's Avonds zijn we bij een Japans restaurant gaan eten waar ze zo voor je neus koken, heel gezellig!
30 sept is wel een beetje historische dag, want het is pap en mam 1st visit in Walt Disney World en wel te beginnen met mijn favoriete park Animal Kingdom :)! We zijn begonnen met de attractie It's tough to be a Bug! Ik heb niet verteld wat er zou gebeuren, in het einde lopen er bugs onder je stoel door dus je wordt beetje omhoog geduwd, mam sprong een meter de lucht in heb me kapot gelachen.
We hebben hier natuurlijk ook de Safari gegaan en Expeditie Everest, hier heb ik me kapot gelachen, want mama heeft hoogtevrees en heb niet verteld wat er zou gaan gebeuren. Papa kwam er wat bleekjes uit dus zijn we wat gaan drinken en zitten. Ook zijn we langs alle diertjes gelopen. Tegen 14:00 uur zijn we naar Epcot gegaan, hier heb ik pap en mam een tour gegeven waar ik werk en hoe ik van backstage naar onstage ga. We hebben hier o.a. Living with the Land, Soarin', Space Ship Earth en Nemo gedaan en natuurlijk veel gegeten en gedronken bij het Food and Wine Festival.
1 okt Dagje Magic Kingdom en natuurlijk reservation at Be Our Guest! We hebben o.a. Haunted Mansion, Peter Pan's Flight, Monsters Inc Laugh Floor en Pirates of the Caribean gedaan en natuurlijk de Parade en Wishes gezien! Eten bij Be Our Guest was geweldig and the grey stuff is delicious! Kon het ook niet laten om met het Beest op de foto te gaan. Het was een geweldige dag!
2 okt We zijn naar Hollywood Studios gegaan hier hebben we Belle en het Beest , The Great Movie ride, Star Tours gedaan en ben ik met mam en pap ook de Tower of Terror in gegaan. Dit is een drop down attractie en je kunt op een gegeven moment over Hollywood Studios heen kijken en dat leek me wel een leuk idee om te doen met mama *muwhahahah (evil laugh)*. Ik denk dat ze na deze attractie PTSD heeft overgehouden, pap en ik vonden het wel heel leuk! Aan het einde van de avond zijn we naar Fantasmic! geweest en hebben hele leuke Disney dagen gehad!
3 okt moest ik naar school en pap en mam zijn gaan shoppen en 's avonds zijn we naar Miami vertrokken.
4 okt Naar lang dubben, hebben we besloten om naar de Everglades te gaan. Hier zagen we wilde alligators en vogels en nog meer beestjes. Ik heb een skunk vastgehouden en op de foto mee geweest, super schattig! Ook zagen we een show, met nuttige weetjes.
5 okt Hebben we 's morgens met Fleur gefacetimed, want die was jarig en Siebe was ook een beetje jarig vertelde hij :p. Daarna zijn we de auto in gesprongen om te cruisen door Miami, we zijn langs Wynwood gegaan en Little Havana. Maar het was allemaal een beetje afwachten, want er bleek een orkaan onze kant op te komen en deze kwam 6 okt aan. Wat heb ik gedaan, het zal je verbazen, de hele dag in bed gelegen en series kijken. Terwijl pap en mam buiten op het balkon naar de regen en wind zaten te kijken, wachten op Hurricane Matthew. Hint hij is nooit echt aangekomen, gelukkig.
7 okt werd ik wakker met allemaal lieve en bezorgde berichtjes over of ik nog wel leefde en wat er precies aan de hand was. Klasgenootje werkt bij RTL die heeft ervoor gezorgd dat ik 20seconds of fame van m'n bucketlist kan afstrepen door me in een uitzending van RTL live met Angela Groothuizen te krijgen, hier moest ik vertellen over wat ik meemaakte. De rest van de dag hebben we lekker aan het zwembad en strand gelegen.
8 okt liep de wekker om 4:15 's morgens af, want ik moest om 5:10 de bus van Miami naar Orlando hebben. De bus kwam uiteindelijk rond 5:40 pas aan. Gelukkig ben ik tijdens de busreis in coma geraakt en heb ik voor de rest niet veel meegekregen. Alleen dat ik wakker werd van m'n eigen gekwijl. Rond 11 uur kwam ik aan ergens in Orlando en heb ik een puber naar huis gepakt. Alles opgeruimd, nog even een uurtje geslapen en toen moest ik om 4 uur gaan werken. Laatste dag bij ODV Epcot, huilie huilie.
9 okt Eerste trainingsdag bij Attractions in Epcot, oftewel LAND. Hier sta ik bij de attractie Living with the Land en Circle of Life. De trainingsdag viel een beetje tegen, omdat ze een rondleiding ging doen door Epcot. Dit terwijl ik al 10x had verteld dat ik ODV had gedaan en dan sta je letterlijk overal in het park. Ze gingen zelfs vertellen wat ze bij kraampjes verkochten en dan zei ik weer dat weet ik hier heb ik ook gewerkt, dus raakte best wel geïrriteerd of annoyed. Maar werd goed gemaakt door een ritje in Soarin'. De trainingsdag ging snel voorbij en zag af en toe vrienden van ODV.
10 okt Dit is de dag dat ik mijn 4e en laatste schooldag heb. Ja dat zie je goed had maar 4 lessen nu is school afgelopen tot ik in februari terug ben. Het waren leuke lessen, met eten :).
11 okt De wekker liep om 4:45 af, want om 5:45 vertrok de bus zodat ik om 6:30 op het werk was want zo vroeg begon mijn trainingsdag. Het was gelukkig een stuk anders dan de 1e dag en leerde nu gelukkig veel meer over de attracties zelf. Ik was gelukkig vroeg klaar 15:30 en ben nog wat vrienden van ODV gaan opzoeken en daarna naar huis gegaan. Op weg naar huis vroeg Marcy of ik zin had om te gaan shoppen, dat had ik wel. Dus hallo nieuwe Toy Story Vans schoenen :D!
12 okt Eindelijk vrije dag! Iris en ik zijn 's morgens naar Animal Kingdom gegaan, want dit blijft ons favoriete park. Eindelijk zagen we de leeuwen! Ze deden niet zo veel alleen maar liggen op een rots, maar dan nog dit was de 1e keer dat we ze zagen. Aan het einde van de middag zijn we naar Magic Kingdom gegaan samen met Koen en Lena, alleen deed m'n knie erg veel pijn en stelde Iris voor om me rond te duwen in de rolstoel. Nou dat vond ik wel okee dus daar ging ik in een rolstoel door Magic Kingdom, had soms wel z'n voordelen, maar ook nadelen. Bijvoorbeeld je moet helemaal achterin de zaal bij een show zitten er zijn veel heuveltjes in Magic Kingdom (nadeel voor de bestuurder), voordeel we mochten soms gewoon doorlopen en hoefden niet te wachten. Uiteindelijk we hebben nog nooit zoveel gelachen, als vandaag.
13 okt Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, want heb weer vrij! Morgen moet ik natuurlijk weer om  4:45 op maar daar denk ik nu niet aan. Heb weer mijn routine gedaan en dat is LSB, Laundy, Series and Blog. Nu ga ik weer verder aan m'n volgende serie :D.

Alvast fijn weekend!

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende keer!
xxxx

1. Toos:
    14 oktober 2016
    Hoi meid

Gelukkig is het allemaal meegevallen met The Hurricane en heb je leuke dagen met je ouders gehad (heb al live-verslag gehad :-) !
    Veel succes op je nieuwe werkplek en blijf genieten van je avontuur! Maar volgens mij , doe je dat volop. Ben wel voorzichtig met dat knietje van je en anders laat je jezelf gewoon wat vaker rondrijden :-)
    Knuffel en liefs xx