22 aug - 1 sept

1 september 2016 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal :D!

Er komt weer een heel lang verhaal aan, omdat ik weer heel lang niet heb geschreven.
Kleine recap, ben nog steeds aan antibiotica en voelde me 21 augustus niet lekker en ben ziek naar huis gegaan.
De volgende dag 22 aug had ik 's morgens een skype afspraak met m'n stagebegeleider, Gaby, lekker gekletst over hoe het hier gaat en wat we allemaal hier doen. Na het gesprek heb ik nog een keer antibiotica gepakt, dit viel niet goed en had een code V, dus ben ik maar gestopt met die antibiotica. Omdat ik me zo slecht voelde heb ik de dokter gebeld en nieuwe antibiotica gekregen. Deze moest ik ophalen bij wallmart, op dit soort momenten mis je je moeder wel. Dus petje op, zonnebril op, geen make-up en pyjama achtige outfit op naar de wallmart, gelukkig had ik vrij dus kon het allemaal rustig aan doen. 's Avonds al begonnen met de nieuwe antibiotica voelde me gelukkig een stuk beter.
23 augustus Omdat ik me dankzij de nieuwe antibiotica een stuk beter voelde, ben ik gewoon gaan werken. Dit ging prima en er is eigenlijk niet zo veel over te vertellen. Ik heb in mijn pauze gefacetimed met mam die op Scharn aan het werken was dus heb daar nog met Jolanda en Marij gesproken en naar mensen gezwaaid.
24 augustus Vandaag weer gewerkt, doe ik eigenlijk ook nog iets anders, nee niet bepaald. Dit keer in World Showcase, de landen in Epcot, aan het ijskraampje.Tijdens mijn shift was er een meisje, denk 2 jaar oud, aan het huilen, dus liep ik met een Mickey ijsje naar haar toe. Hier vroeg ik of ze Minnie kende, nou dat gezicht niet te beschrijven, ze hield haar adem in. Toen liet ik haar het ijsje zien, ze zette grote ogen op en begon heel breed te lachen en toen vertelde ik dat Minnie mij vertelde dat ik dat aan haar moest geven. Ze was zo blij, nou dames en heren dit noemen ze dus een Magical Moment. Aan het einde van mijn shift kwamen er twee Nederlanders naar mijn kraampje en laat het aan het toeval over, uit Tilburg! Hier heb ik de hele avond nog mee lopen kletsen, was heel gezellig!
25 augustus Weer gewerkt in World Showcase, deze week zijn Iris en ik er ook achter gekomen dat we 4 dagen achter elkaar vrij hadden dus zijn we weekendje Miami gaan regelen. Doei geld.....
26 augustus Vandaag is de eerste vrij dag aangebroken en dat betekent om 5 uur 's morgens de wekker laten aflopen, omdat we naar Clearwater Beach gaan met Housing, ons huis gebeuren. Marli, Iris en ik hebben ons hier de hele middag vermaakt en lekker liggen dobberen op het water. Ook hier kwamen we weer Brabo's tegen. Tegen 3 uur 's middags gingen we weer terug naar huis en tegen half 6 waren we weer terug. Dit betekende voor Iris en mij haasten om de huurauto op te halen, rond 8 uur 's avonds na het eten zijn we aangereden naar Miami. Onderweg was het Disney sing along op repeat, we zijn een paar keer gestopt om te plassen en drinken en slushie te halen. Oh en tanken.... jep tanken in Amerika is weer een hele nieuw avontuur, maar het is gelukt. En weer back on the road, uiteindelijk kwamen we om 12 uur 's nachts aan, zonder ongelukken te maken of fout te rijden. Was heel trots op mezelf :D! Hier hebben we ingecheckt en kaartjes gekocht voor de Hop on Hop off bus voor in de morgen. Om 1 uur 's nachts lagen we eindelijk in bed.
27 augustus Onze officiële 1e dag in Miami... in de regen. Dus we hebben het eerste half uur in de hop on hop off gezeten in plaats van boven op de bus. De bus stopte in Bayfront park en hier moesten we overstappen op een andere hop on hop off bus om naar Wynwood te gaan. Tijdens de busreis hebben we onze ogen uitgekeken, het was echt net of we in een film zaten. Eenmaal in Wynwood aangekomen, zijn we aan de wandel gegaan om een plek te zoeken om te eten, hier kwamen een market tegen en besloten we om te gaan kijken. Tot onze verbazing kwamen we een kraampje tegen die stroopwafels verkochten, we waren heel blij en hebben gelijk een mega stroopwafel gekocht. Ander Nederlands eten wat we missen zijn, pepernoten, frikandel speciaal, spoetnik/berenklauw, normale pannenkoeken, tosti's, curry, OPTIMEL/FRISTI!!!, zoete popcorn... hmmm honger... Oké terug naar Miami onderwerp. Uiteindelijk hebben we bij Wynwood Diner gegeten, de eigenaar is Nederlands hij heet Jeroen Bok, het was erg lekker en echt letterlijk alles is kunst wat je in Wynwood ziet. Daarna zijn we naar Wynwood Walls gegaan, hier zie je allemaal Urban Graffiti Art door kunstenaars. We waren vergeten hoe laat de bus ons kwam ophalen en dus te laat. We zijn maar weer terug gegaan naar Wynwood Diner om daar een milkshake en cocktail te drinken en te wachten op de bus. Next stop was Bayside, hier hebben we naar een live band zitten luisteren en lekker Sangria gedronken. Oh en we hadden kaartjes voor een honkbal game dus we moesten ook weer op tijd vertrekken. Snel iets gegeten bij Hooters en met de uber naar Marlins Park. Hier speelde Marlins tegen Padres om 7 uur. Snapte maar een deel van de spelregels, de wedstrijd duurde iets meer dan 3 uur en uiteindelijk heeft volgens mij de Padres met 1-0 gewonnen, hier ben ik nog steeds niet zeker van. Het was heel leuk en weer iets om van mijn bucketlist af te strepen. Eenmaal thuis zijn we lekker naar bed gegaan, want om half 9 liep de wekker weer af.
28 augustus Weer op de hop on hop off bus op naar Little Havana en ja hoor we werden herkend door de gids van de bus. Gelukkig was het weer vandaag een stuk beter en hebben we lekker door Little Havana gelopen. Hier was een domino park waar allemaal oude mannetjes een potje domino spelen of een potje aan het kaarten zijn. We hebben hier in een diner gegeten een typische Cubaans broodje. Ik heb me ook laten verleiden voor een ijsje, het was wel lekker, maar ook het enige ijsje wat ik ga eten. Toen we alles wel zo'n beetje hadden gezien zijn we terug gegaan naar de bus en voor onderweg een mojito gekocht bij La Esquina de la Fama, die bekend staat om hun mojito's. We zijn na Little Havana terug naar het hotel gegaan om ons om te kleden en naar Ocean Drive te gaan om daar op het strand, South Beach, te gaan liggen. Ook zijn we het water in gegaan, hier werden we gelijk opgeslokt door de grote golven. Toen het beetje kouder werd en we honger kregen besloten we om ons om te kleden en over Oceans Drive te gaan lopen op zoek naar een eettentje. We eindigde bij Kantina, hier hebben we gegeten met live muziek. Toen we de rekening vroegen, mochten we van de ober niet gaan dus bleven we nog een uurtje en zijn daarna richting het hotel gegaan.
29 augustus Het plan was om naar Hollywood Beach te rijden en daar aan het strand te liggen, alleen hadden we niet rekening gehouden met de tropische storm die in het land is, dus dat plan is gefaald. We hadden besloten om terug naar Orlando te rijden en naar een Disney park te gaan. Animal Kingdom it is, hier hebben we de laatste dag van onze mini-vakantie doorgebracht. Al met al Miami was zeer geslaagd en hebben het heel erg naar ons zin gehad.
30 augustus Weer wakker geworden in mijn eigen bed in Orlando om 7 uur liep de wekker af om de auto terug te brengen, omdat de rit naar de autorental maar 8 minuten was dacht ik wel terug te kunnen lopen. Haha verkeerd gedacht en het was een uur lopen.... Eenmaal terug thuis, nog een uurtje geslapen voordat ik moest gaan werken.
31 augustus Vandaag voor het eerst gevraagd of ik eerder mocht beginnen en die is geëindigd in een tropische storm. Dus dat betekende mijn drinkkar uitruimen in de regen dus toen ik thuis kwam was ik zeikesnat! Kwam er achter voordat ik naar bed ging dat mijn schoenen nog super nat waren, dus hoop dat ze nu droog zijn.
Vandaag 1 sept zit al bijna twee maanden in Orlando, tijd gaat snel voorbij. Over bijna 3 weken komen pap en mam langs, zin in! Vandaag heb ik eigenlijk alleen de was gedaan en ben nu dit aan het typen terwijl ik op de droger wacht. Zometeen was vouwen, eten klaar maken en op naar het werk tot 22:30 uur.

Nou jullie zijn weer helemaal bij, tot de volgende!

XXXX

1. Nicole Essers:
    1 september 2016
    Weer een super leuk verhaal
  2. Toos:
    2 september 2016
    Hoi meid

Zei gisteren nog tegen mama dat je al een tijdje niet geschreven had, en ik vind het juist zo leuk om zo op de hoogte te blijven van je avontuur!!!
    Gelukkig ben je weer opgeknapt en zo zie je maar dat er een moment komt dat je je moeder mist haha.
    Knap van je dat je helemaal zelf naar Miami bent gereden, als je al niet volwassen was, dan kom je zeker erg zelfstandig en volwassen terug.
    Leuk dat pap en mam bijna naar je toe komen, dan kunnen jullie mooi even met zijn drieen genieten van jouw avontuur.
    Nu. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal, werk ze en heeeeel veel plezier verder.....
    Liefs en een knuffel