Eerste drie dagen in Orlando

9 juli 2016 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Hallo lieve volgers,
Donderdagmorgen ben ik ben om 5:38 vertrokken richting Amsterdam/Schiphol met Mama, Papa, Jeroen en Michelle, waar we vervolgens om 8:00 aankwamen. Nadat, ik noem geen namen maar rijmt op zen ironisch genoeg, ons een marathon heeft laten rennen om op tijd bij de gate te komen, bleek deze pas een half uur later open te gaan. Ik ben met pap mijn koffer gaan inchecken en daarna van iedereen afscheid genomen. Daarna heb ik nog twintig minuten staan zwaaien, voordat ik naar de douane kon. Hier kwam het eerste obstakel, je moet dus je paspoort onder een scanner leggen en je bril afdoen en in een cameralens kijken. HOE?! Zonder bril zag ik dat hele ding niet, kreeg ik vervolgens ook nog op mijn donder dat ik mijn hoofd niet goed stil hield. Had jammer genoeg geen tijd gehad om te shoppen op Schiphol. Naar anderhalf uur waren we geland in Dublin, zijn we iets lekkers gaan eten en door de preclearence gegaan. Dit was super fijn hierdoor hoefden we in USA niet meer door de douane. In het vliegtuig naar Orlando heb ik mijn favoriete bezigheid gedaan, films kijken. Ongeveer 2,5 uur voor landing veel last gehad van turbulentie. Bij landing snel de koffers ophalen en de gehuurde auto in. Deze bleek een lekke band te hebben en zijn we bij een tankstation stil gaan staan om te wachten op hulp van Sixt. Dit duurde zo lang dat we toch zijn doorgereden naar huis, bleek 3 mins van het tankstation vandaan te liggen, en daar gewacht op hulp. Er zat dus een spijker in en die man kon op dat moment niets voor ons doen.
De volgende ochtend (08-07-16) heeft iemand Sixt gebeld en hier werd duidelijk dat de band door ons zelf verwisseld moest worden en naar de dichtstbijzijnde garage moest worden gebracht. Dit vond ik wel een taak voor mij :D. Samen met Bram heb ik voor het eerst een autoband verwisselt, nu nog leren hoe ik mijn fietsenband moet verwisselen. Nadat we een nieuwe auto hadden gekregen zijn we naar Universal CityWalk gegaan, hier hebben we bij het Hard Rock Cafe gegeten en gedronken en daarna lekker gaan shoppen en rondkijken. We moesten ook nog boodschappen doen en spullen halen, dus zijn we doorgereden naar Wallmart, de meest grote ongeorganiseerde winkel ever, heb me daar dus prima vermaakt. Toen we naar huis gingen kwamen we erachter dat de andere auto, die vlees voor de BBQ zijn gaan halen de sleutel hadden. Dus zijn we rondjes gaan rijden in de wijk, waar we tot de grote ontdekking kwamen dat er in het meertje krokodillen waren. Helaas niet gezien, maar is wel door een bordje bevestigd. Toen we thuis kwamen waren we helemaal op, ben ik in de douche gestapt en zijn daarna in de tuin van het huisje gaan BBQ-en. Ben deze dag vroeg naar bed gegaan en kon vandaag lekker uitslapen. 10:00 uur (16:00 in NL) werden we wakker, zijn we ontbijtje gaan maken, croissantjes! Bikini aan en zwemmen. Het is nu 15:10 en gaan zo naar Disney Springs om daar beetje rond te struinen en te eten. Dit waren zo een beetje de eerste drie dagen in Orlando.

Xxxx

1. Marcella:
    Geweldige blog ! Klinkt allemaal heel gezellig! Geniet ervan! X
  2. Birgitta:
    Super leuk Charlotte! Keep us updated
  3. Wendy:
    Lieve Charlotte,
    Wat een leuk verhaal! Ik zal je blijven volgen... En wat ben ik trots op jou! De eerste dagen al meteen een autobrand verwisseld?! Top!! Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Dikke kus tante wendy
  4. Ellen:
    Geniet ze