10 - 13 juli

13 juli 2016 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

JEEEJ EINDELIJK WI-FI!!
Oki even bij praten...
10 juli ben ik samen met Iris, Bram en Shari naar Universal Orlando gegaan. Ondanks dat het warm was hebben we heel veel plezier gehad in alle attracties. Op een gegeven moment waren we alle simulators wel een beetje beu, dus zijn we opzoek gegaan naar ECHTE achtbanen. Voor diegene die nooit naar een pretpark gaan, bij een simulator ga je in een soort achtbaan karretje zitten voor je heb je een groot scherm en je hebt zelf een 3D-bril op. Je gaat met het karretje op en neer, zodat het lijkt of je in een echte achtbaan zit, hier wordt wel vaak gewaarschuwd dat je wagenziek naar buiten gaat. We gingen dus naar een echte achtbaan, Rip Ride Rockit, je krijgt als je het karretje instapt 30 seconden om een liedje te kiezen die je de hele rit hoort. Ik had I Will Survive gekozen wat best wel toepasselijk was aangezien ik doodsangsten heb uitgestaan in die achtbaan. Achteraf kun je bij de foto's ook een filmpje van jezelf bekijken, waar je me letterlijk ziet schreeuwen "Ik ga dood!". Daarna zijn we naar "The Wizarly World Of Harry Potter" gegaan en ja ik heb misschien een beetje gehuild. Was zo mooi en levensecht, we zijn naar Olivanders gegaan voor een toverstaf en je kunt dus daarbinnen naar een show gaan waar ze iemand uitkiezen net zoals in de film. Ook zijn we met de echt Zwijnstein Express naar het andere park gegaan. Universal bestaan uit twee parken, Island of Adventures en Universal Studios Florida, in alle twee de parken staan dus een stukje wereld van Harry Potter. Uit eindelijk zijn we van 10:30 tot 23:00 in het park geweest en waren we zo slim om als laatste attracties een waterattractie te nemen op z'n Hollands. Je gaat dan in een bootje zitten waar je normaal met vijven in kunt en wat deden wij, wij gingen met 3 (iemand was al naar huis) helemaal voorin zitten. Dat bootje stond dus niet meer recht op het water en bij de eerste wat dieper val waren we dus al zeikesnat. Maar dat mocht gelukkig de pret niet deren en wij zijn moe maar voldaan terug naar het huisje gereden.
11 juli moesten we vroeg op om in te checken bij de DORMS, dit was best spannend want je moest allerlei papieren klaar hebben en je housingpass werd ter plekken gemaakt. Met deze housingpass kom je dus op alle campussen en mag je gratis de bussen in. Eenmaal in ons huisje bleek er al van alles mis te zijn, zo lekte de WC, er hing een rare geur en ja hoor net bij ons een cucaracha. Hij lag gelukkig op z'n rug dus hebben we er gauw een glas overheen gezet. Ook dacht ik dat de kraan het niet deed maar het was duwen ipv draaien, BLONT. We zijn dus terug naar de balie gelopen om dit allemaal te melden en binnen 10 mins stond iemand voor de deur die dit allemaal heeft verholpen en de cucaracha om zeep heeft gemaakt. Nu ken ik wel la cucaracha uit m'n hoofd, de echte en niet de lalalalalaa. Ondertussen hebben we gewacht op de 4 andere roommates, die nu nog moeten komen, dus zijn nog steeds met zn twee. Daarna zijn we naar de Walmart gegaan om allerlei inkopen te doen, eenmaal terug kwamen we erachter dat we nog de helft zijn vergeten. Voor dat we naar bed gingen hebben we de afwasmachine aangezet, niet slim bleek later. We lagen in bed en hoorde een geluid, wij natuurlijk twee dames gelijk bang. We dachten dus dat iemand aan het inbreken was of zo. Na een paar minuten bleek het dus de afwasmachine te zijn, dus les voor nu gewoon overdag de afwasmachine aanzetten.
12 juli moesten we vroeg uit de veren, want om 09:00uur hadden we Housing Welcome Session op een andere campus. Op weg daarna toe kwamen we een Skwerrel the squirrel tegen, Iris en ik noemen alle eekhoorns/squirrels, skwerrels. Tijdens deze sessie werd ons de do's and dont's duidelijk gemaakt en werden er veel tips gegeven. Na anderhalf uur mochten we alweer gaan, op weg naar huis kwamen we een gordeldier tegen. Ja als we terugkomen zijn we echte natuurkenners. 'S middags zijn Iris en ik lekker gaan zwemmen en om 18:00uur moesten op pizzadate met CMU. CMU, Central Michigan University, is de universiteit waar we op de campus les van krijgen en is een partner van Disney. Hier werd alles duidelijk ons half schooljaar eruit komt te zien en wat je visum precies allemaal inhoudt. Aan het einde kwamen er quizvragen en bij elk goed antwoord won iemand een prijsje. Ik heb een CMU cup gewonnen, helemaal blij! En iedereen kreeg een CMU tas.
Vandaag, 13 juli, hebben we lekker uitgeslapen en 's middags moesten we naar Onboarding session van Disney. Hier kwam ik erachter dat ik de eerste 3 maanden, Food and Beverage, ga doen en de andere 3 maanden, Attractions. Food and Beverage ga ik in Epcot doen en mijn taak is outdoors food. Meer weet ik niet 16 juli heb ik m'n eerste training dan weet ik het precies. Epcot is het tweede park van Disney World, het park is het meest educatieve park, door alle educatieve attracties waar men kan leren over de toekomst en de geschiedenis van de mens. Er zijn om die reden amper thrillrides te vinden in Epcot. Vandaag zijn we ook weer naar Walmart geweest om o.a. een router te kopen en hierdoor hebben we na 3 dagen weer wi-fi! We gaan nu koken, pasta met kippesto, dus tot de volgende keer :).

xxxx

1. Toos:
    Hoi

Wat een leuk begin van je avontuur!!
    Spannend om allemaal nieuwe mensen, dieren en dingen te ontmoeten, maar tevens ook erg leuk!!
    16 juli is het weekend pas, dus tot die tijd nog even genieten van alle ervaringen die je op doet.... En veel succes de 16e.

Kus tante Toos
  2. Nicole Essers:
    14 juli 2016
    Leuke avonturen je beschrijft het allemaal zo leuk je kunt nog altijd schrijfster worden liefs mama
  3. Wendy:
    14 juli 2016
    Lieve lottie! Wat een verhaal! Leuk, hoor! Ik lees dat je het wel naar je zin hebt. Ik ben benieuwd hoe het werken zal zijn.. En voordat je als Freek terugkomt wil je wel alle dieren daar laten?! Dikke kus